بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 55 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها آ« را احساسا می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یوناننین با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخییل می درخشید نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند 15 .و به اعتقاد بسیاری دیگر هنر رومی از هنر یونانیان متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده میراث هنر یونانیان بوده است. و هر چند عده ای اعتقاد بر این دارند که معماری رومی ریشه در معماری اتروریایی داشته است اما در واقع دارای خصوصیاتی یو نانی مآبی بوده است .
اما آنچه که معماری رومی را متمایز از معماری اقوام دیگر همچون یونانیان میکنند را شاید بتوان به صورت ذیل توجیح کرد . که در واقع تمرکز قدرت های نظامی مالی و اداری روم باستان، دیر تر با تمرکز توان علمی و فرهنگی همراه شد و چنان که دانسته شده است، مدتی، توانمندترین شخصیتهای زبده، دانش و هنر زمان، را از دور و نزدیک جذب خود کرده است .و این امر تا آنجا که به تولید فضای معماری و به ویژگیهای آن باز می گرداند دارای پیاوردهایی به شرح ذیل است:
-توان اجرایی متکی بر ثروتهای مادی با یا بی ( رشادتهای که به رومیان نسبت داده شده است) بر سایر تلاشها مقدم بوده و رشد دهنده و بر انگیزاننده تولید در زمینه های دیگر است .
فهرست مطالب و اسلایدها
پر شماری گونه های معماری
گستردگی حجمی بنا
فنون اولیه ساختمان
معماری روم باستان
بناهای تاریخی ایتالیا:
کولوزیم
کلیسای جامع فلورانس
کلیسای سانتا کروچه
کلیسای سانتا ماریا نولا
رم
برج کج پیزا
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 19 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
در صحرای ژنگشان(Xiangshawan)، در میان گستره ای از تپه های شنی روان، در منطقه خود مختار مغولستان داخلی، حدود 350 مایلی غرب پکن، در بهار 2013، یک نیلوفر آبی معماری شکوفا شد: هتل نیلوفر آبی کویر. این هتل بخشی از یک اقامتگاه تفریحی جدید ساخته شده در میان دریای وسیعی از تپه های شنی است که به طور فزاینده ای محبوب گردشگران چینی می شود.
شرکت طراح، شرکت معماری پلات PLaT)) یک شرکت چینی است که در سال 2010 تاسیس شده و شرکایی از چین، کره، و ژاپن دارد. آنها می گویند که حضور معمارانی از کشورهای متفاوت، به خلاقیت آنها کمک می کند. این هتل که سال گذشته افتتاح شد، شروعی بر مجموعه ای از مرکز گردشگری پایدار کویر ژنگشان است.
لوتوس هتل یک هتل معمولی با توجه به شکل بدیع خود نیست و از آن رو که در صحرای Xiangshawan در چین واقع شده است. این پروژه با استفاده از نوآوری های سازای اجازه می دهد تا ساختار به عنوان شناور در بالای چشم انداز با طراحی که توسط عمل معماران PLAT ایجاد شده، ظاهر شود. هتل بین مراکز شهری واقع شده است و تلاش دارد بیابان به یک مقصد توریستی با طراحی چشمگیر آن تبدیل شود. این هتل با محیط می آمیزد، شکل تپه های شنی اطراف را تقلید می کند، و پانل های باربر فشار به فونداسیون را بدون نیاز به آب و بتن کاهش می دهند. چارچوب سه گوش یک موتیف طراحی می شود و یادآور رنگ و شکل گل نیلوفر آبی است که استفاده عملی دارد، زیرا که کارآمدی هتل را تقویت و آن را بسیار سبک وزن می کند.
فهرست مطالب و اسلایدها
بام چتری شکل:
تاسیسات با کارآمدی بالا و صرفه جو در مصرف انرژی
طراحی محیطی
سازه اصلی بنا
جزییات معماری
سولار سیستم
محیط داخلی
معماری شالوده بنا
سیستم حمل و نقل دوستدار محیط زیست
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 26 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
روند شکل گیری های تک
با معماری کانستراکتیویسم روسی ها به ویژگی های مختصر و مفید های تک نزدیک می شویم.
در اروپای غربی،تاثیر کانستراکتیویسم بیشتر در هلند احساس شد.
در 1959 ،ریچارد راجرز تحت تاثیر Masion De Verr
Buckminster Fuller،پدر معماری های تک
استفاده جامع و زیرکانه از مصالح و تکنولوژی
اصرار بر یک دید کلی از کارایی بنا
آرکیگرام
مقایسه های تک و آرکیگرام
ریچارد راجرز ،نیکلاس گریمشاو،میشل هاپکینز و فاستر تحت تاثیر آرکیگرام
از نخستین ساختمانهای های تک:
Smithson’s Hunstanton School
طرح جیمز استرلینگ Engineering Building
معماران امریکایی تاثیرگذار در های تک
Paul Rudolph
Louis Kahn:اهمیت جدایی فضاهای سرویس دهنده و سرویس شونده
Raphael Soriano :شرح خانه هایش در کتابModern California
استفاده از Neoprene gasketبه عنوان نشان معماری های تک در آن زمان
مهمترین بناهای بریتانیایی های تک:
Reliance controls factory
برج خدماتی الحاقی،طرح گریمشاو، نماد های تک
فهرست مطالب و اسلایدها
های تک فرزند خلف معماری مدرن
تکنولوژی در مدرنیته
تکنولوژی در پست مدرن
روند شکل گیری های تک
مدرنیته و های تک
اصول فکری وطراحی سبک های تک
خصوصیات و تاثیرات های تک
معماران سبک های تک
انتقادات وارد به های تک
گذر از های تک به ارگانی تک
معرفی نمونه ای از معماری های تک در ایران
بخشی از متن:
نوع فایل: power point
قابل ویرایش 22 اسلاید
فهرست مطالب و اسلایدها:
فهرست تصاویر
کاربرد دیوار
دیوار گلی
دیوار بتنی
دیوار خاکی متراکم شده
دیوار شمع های صفحه ای
دیوار آجری
دیوار پیش ساخته
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 47 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
مقرنسها از لحاظ شکل به 4 دسته تقسیم می شوند:
مقرنسهای جلو آمده: مقرنسهایی را میگویند که مصالح آن از خود بناست. و در نهایت سادگی و بدون هیچگونه پیرایه ای به صورت آجر یا گچی ،انتهای سطوح خارجی نمای بیرون ساختمان را آرایش می دهند و استحکام آنها زیاد است.
مقرنسهای روی هم قرار گرفته: گذشته از مصالح به کار رفته اصلی بنا مانند گچ و آجر وسنگ، در سطوح داخل و خارج بنا به کار می روند. و غالبا در چند ردیف (دو تا پنج یا بیشتر) روی هم قرار دارند و دارای ثبات متوسطی است.
مقرنسهای معلق: شبیه همان منشورهای آهکی آویزان در غارهاست که اصطلاحا استلاکتیت نامیده میشوند. و غالبا از چسباندن مواد مختلف چون گچ، سفال ،کاشی و ... به سطوح مقعر داخل بنا صورت می گیرند. که اویزان به نظر میرسند و دارای ثبات کمی می باشند.
مقرنسهای لانه زنبوری: چنانکه از تام این دسته از مقرنسها پیداست،شبیه لانه زنبور و در مجموع کندوهای کوچک بر روی هم قرار گرفته اند. این دسته از نظر شکل ظاهری شبیه به مقرنسهای معلق اند.
فهرست مطالب و اسلایدها
مقرنس در معماری ایرانی
وجه تسمیه و معنی لغوی مقرنس
نواع مقرنس
الهام از طبیعت یا ابتکار؟
نمونه ای از استالاکتیت در طبیعت
آلت های مقرنس
مقرنس پیش از اسلام
مقرنس در بناهای اسلامی
اسلامی
مقرنس درچهار قرن اول هجری
مقرنس در دو قرن پنجم و ششم
منار ساربان اصفهان منسوب به قرن 6 هجری-دارای دو رشته مقرنس آجری است که رشته اول در شکل دیده میشود.
شیوه اجرای مقرنس
اجرای مقرنس آجری ( دستپوش )
اجرای مقرنس های معرق ، گچی و آینه کار ی
بخشی از متن:
.
در قالب ppt ودر40اسلاید، قابل ویرایش
برشی از متن تحقیق:
عرصه : به تعدادی از فضاها و عملکردهای سازگار که با هم وابستگی معمــاری داشته و در بخش مشخصی از نقشه طرح ما مکان یابی گردند را عرصه گوییم .
شهرک : به مناطقی که بیش از 500 واحد مسکونی داشته باشد شهرک گویند.
1- عرصه خصوصی
2- عرصه خانوادگی
3- عرصه پذیرایی
4- عرصه خدماتی
5- عرصه فضای باز
عرصه خصوصی عبارتند از : اتاق خواب – حمام – اتاق کار – اتاق مطالعه
عرصه خانوادگی عبارتند از : غذا خوری – آشپزخانه – هال – نشیمن
عرصه پذیرایی عبارتند از : پذیرایی – نهارخوری
عرصه خدماتی عبارتند از : پارکینگ – موتورخانه – انبار
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 41 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
معماری رومانسک بازتاب دوره ای از تاریخ تمدن غرب است که قرون وسطی نامیده می شود ؛ قرون وسطی – دوران تاریکی - به فاصله 1000 ساله بین فروپاشی روم و احیای دوباره آن اطلاق می شود.
تقسیم امپراتوری روم به 2 بخش شرقی و غربی و ایجاد امپراتوری بیزانس با تحولات مهمی در اروپای غربی همراه بود.
از جمله این تحولات هجوم پی در پی اقوام گوت که گروهی از اقوام بربر ساکن در اروپای شمالی بودند به رم غربی سرانجام منجر به سقوط روم غربی شد .(در واقع اقوام گوت به دنبال غلبه بر حکومت روم نبودند بلکه به دنبال یافتن مکانی برای اسکان بودند.
تاثیرات این ناآرامی ها که از حدود سال 400 در اروپا آغاز تا سال 750 میلادی طول کشید.
نتیجه این ناآرامی ها تقسیم قلمرو روم بین اقوام حمله کننده بود که این تقسیم شدن بعدها ریشه شکل گیری کشورهای مختلف در اروپا گردید.
این اقوام شیوه تولید را از برده داری به فئودالیسم تغییر دادند .در این دوره به رعیت ها serf می گفتند.
نظام اقتصادی غالب ، نظام اقتصادی خرد و بسته است یعنی هر قلمرویی متشکل از یک ارباب و تعدادی رعیت است که نیازهای آن قلمرو را تامین می نمایند و تجارت آن چنان رواج ندارد .(در همین دوره در سرزمین های اسلامی ما تجارت آزاد و بازرگانی گسترده داریم )
در اثر شکل اداره سرزمین ها رفت و آمد محدود است چرا که علاوه بر عدم نیاز به رفت و آمد از لحاظ امنیتی نیز سرف ها در خارج قلمرویی که به آن تعلق دارند ایمن نیستند .
در این دوره شهرها زوال پیدا می کنند برای مثال جمعیت رم از یک میلیون نفر به 200 هزار نفر می رسد .
در اثر محدودیت ها در رفت و آمد و عدم امنیت اجتماعی معماری جنبه بومی و محلی به خود می گیرد و بناها حالت دژگونه می یابند .
در کنار همه این تحولات دین مسیحیت به اوج می رسد و مردم به آشوب های جهان خارج به دنبال آرامش هستند به جنبه های مذهبی پناه می آورند.بنابراین در این دوره رونق دیرها را شاهد هستیم (دیرها مکان های آرامی هستند که مردم به آن ها پناه می آورند.
از دیگر عواملی که سبب قدرت گرفتن کلیساها می شود این است که بسیاری از فئودال ها که از تازه ایمان آورندگان بودند زمین های خود را وقف کلیسا می نمایند . بنابراین خود پاپ فکاردینال ها و اسقف ها در این دوران جزء بزرگترین فئودال ها بود.
فهرست مطالب و اسلایدها
بستر تاریخی
هنر کارولنژی
دیر سن میکاییل
معماری رومانسک
کلیسای اشپایر
کلیسای سن آمبروجو
کلیسای پیزا
کلیسای دورام
کلیسای سنت اتین
کلیسا سن مینیاتو آل مونته
کلیسای سن سرنن
تزیینات در معماری رومانسک
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 43 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
فرشید موسوی
فرشید موسوی، متولد ۱۳۴۱ درساری است که درحال حاضر در انگلستان زندگی می کند.وی متاهل و داری یک فرزند دختر می باشد.
وی تا سیزده سالگی در ایران (ساری) بودهاست و سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان میرود. وی دانش آموخته دانشگاه کینگز لندن ، دانشگاه داندی و مدرسه معماری بارتلت میباشد.
فرشید موسوی علاوه برکار طراحی در دفترخویش به کارهای تحقیقاتی وآکادمیک معماری نیز مشغول است.وی در دانشگاه هایی چون آکادمی هنرهای زیبای وین و دانشگاه هاروارد تدریس نموده و چند عنوان کتاب از ایشان و همسرشان به چاپ رسیده.FOAدرپشت جلد کتاب خوداظهار می دارد که:معماری تجسمی نیست بلکه مهندسی زندگی مادی است.
پروفسور فرشید موسوی به مدت ۸ سال در اتحادیه معماری لندن مشغول به تدریس بود و در این مدت ریاست موسسه معماری فرهنگستان هنرهای زیبا در وین را نیز بر عهده داشت. علاوه بر سرپرستی این فرهنگستان فرشید موسوی بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ در این موسسه به تدریس نیز مشغول بود.
فهرست مطالب و اسلایدها
بیوگرافی
طرح ها و آثار برگزیده
بندریوکوهاما
جوایز و افتخارات
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 30 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری میشود. این فضاها محیطی را ایجاد میکنند که پاسخگوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیتهای ما در آن صورت میگیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح میبخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین میتوان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیتهای ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار میدهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحتسازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.
طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از اینرو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانههای اعیانی نیست.
طراحی داخلی میتواند برای کل جامعه و طبقات کمدرآمد هم مفید باشد. اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمانها فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی میتواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.
از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگیهای روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگیهای رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرد.
از اینرو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که میخواهد آن فضا بر استفادهکننده داشته باشد.
فهرست مطالب و اسلایدها
طراحی داخلی چیست؟
فضا ، عنصر اصلی طراحی داخلی
هفت اصل برای طراحی داخلی
نور
فرم
فضا
بافت
شکل
رنگ
حجم
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 37 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
آب یکی از عناصر طبیعی به شمار می رود که ماهیتی تغییر ناپذیر دارد. هرجاکه ظاهر می شود، کاربرد آن باید منعکس کننده برداشت طراحان و سازندگان از طبیعت باشد.
دسترسی به منابع آب از دیرباز به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر در مکان یابی شهری مورد توجه بوده است. بررسی کلی جغرافیایی شهرهای ایران به خوبی وابستگی میان زندگی شهری و دسترسی به منابع آب را نشان می دهد. فلات ایران به دلیل تنوع اقلیمی و چشم انداز محیط طبیعی درهمه جا از منابع آب سطحی مطمئن برخوردار نیست، زیرا همان طور که آب های سطحی زمین، چون دریا و رودخانه و دریاچه در معماری و به وجود آمدن آن نقش دارد، دربسیاری از مناطق که از این منابع سطحی به دورهستند، نیاز مردم از راه منابع زیرزمینی، چون قنات و چاه ها حاصل می شود.
ساحل رودخانه ها بستر پیدایش و رشد بیشتر فرهنگ های کهن جهان است. در ایران نیز هرجا رودخانه ای جاری بوده، به سرعت و شتاب فرهنگی افزوده است وخود نیز در درون فرهنگ جا باز کرده است. و باید گفت آب در گذشته های بسیار دور باعث به وجود آمدن مراکز حیاتی و روش اقتصادی وشهرنشینی بوده است
فهرست مطالب و اسلایدها
مقدمه
نقش اب در معماری ایران باستان
آب و روان شناسی
آب وانعکاس سطح ساکن
برجسته کردن حضور اب
آب داخل فضای معماری
حوضخانه ها
آب نما
فواره ها
آب در دوران اسلامی
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 62 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
گونه ای شیوه ی اندیشیدن در باره ی مسائل اجتماعی و اقتصادی است. برنامه ریزی عمدتا در راستای آینده است. به شدت با ارتباط هدف های کلی و تصمیم های گروهی سروکار دارد.(گلاسون)
فعالیتی سازمان یافته و تلاشی هوشیارانه به منظور گزینش بهترین راه حل های پیشنهادی موجود، برای دسترسی به هدف های کلی ویژه است.(واترستون)
برنامه ریزی، به عنوان فعالیتی همگانی، فراهم آوردن سلسله ای از کارهای منظم است که به دسترسی به هدف کلی و یا هدف های کلی بیان شده می انجامد. (پیترهال)
برنامه ریزی یک جریان آگاهانه است که بمنظور دستیابی به اهداف معین و مشخص، انجام یک سلسله اقدامات و فعالیتهای مرتبط با یکدیگر را در آینده پیش بینی می کند.
مفهوم برنامه ریزی، در اصل روش یا تدبیر منطق و مناسبی برای تغییر حالت نامطلوب به مطلوب است. تغییر از وضعی به وضع دیگر تحت یک هدف و ارزش که با صرف زمان و منابع انجام می پذیرد.
فهرست مطالب و اسلایدها
تعاریف و مفاهیم بنیادی
تعاریف برنامه ریزی
مفهوم برنامه ریزی
تعریف فرآیند برنامه ریزی :
مراحل برنامه ریزی :
برنامه ریزی راهبردی
ویژگی های برنامه ریزی
معیار تقسیم بندی برنامه ریزی به انواع مختلف
انواع برنامه ریزی :
سطوح برنامه ریزی
برنامه ریزی از دیدگاه زمانی
برنامه ریزی از دیدگاه اهداف
اهداف برنامه ریزی
برنامه ریزی راهبردی توسعه شهری
ابعاد توسعه شهری پایدار
مراحل اساسی در فرایند برنامه ریزی راهبردی توسعه شهر
فرایند چرخه ای در طرح های راهبردی
شهرسازی
برنامه ریزی شهری :
طرح ریزی شهری
اهداف طرح ریزی شهری
سیما و منظر شهر
طراحی شهری
تعریف طرح جامع شهری
طرح جامع شهری
روش انجام طرح جامع شهری
مراحل تهیه طرح جامع شهری
مدیریت شهری
محدوده شهر
حریم شهر
طرح تفصیلی
مراحل طرح تفصیلی
سابقه طرح های تفصیلی
منطقه بندی و حوزه بندی
منطقه بندی شهر
کاربری زمین
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 18 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
بررسی ویژگیهای مسجد جامع فهرج به عنوان نخستین مسجد ایرانی و قیاس آن با مسجد پیامبر:
1- در اینجا هم ساختمان از دو بخش سرپوشیده و سرگشاده تشکیل شده است، با این تفاوت که در مسجد پیامبر این تقسیم بندی به صورت الگوی مسجد سبک عربی صورت گرفته در حالیکه در مسجد جامع فهرج بخش سرگشاده در میان بخش سرپوشیده میباشد.
2- شبستان اصلی در هر دو مسجد رو به قبله است.
3- مسجد پیامبر، حیاط ساده دارد، اما مسجد جامع فهرج، حیاط مرکزی به معنی واقعی دارد.
4- هر دو، شبستان ستوندار ساده دارند.
5- در مسجد جامع فهرج، شبستان دورتادور حیاط ادامه پیدا میکند، در حالیکه در مسجد پیامبر، شبستان ادامه پیدا نکرده است.
6- در مسجد جامع فهرج، در حالی که شبستان با حیاط ارتباط مستقیم دارد اما استقلال فضاییاش حفظ شده.
7- هر دو مسجد دیواربست هستند.
8- در هر دو مسجد راستای ستونها، راستای قبله می باشد.
فهرست مطالب و اسلایدها
مفهوم معماری ایران بعد از اسلام
مساجد در معماری اسلامی ایران
معماری ایران در اغاز عصر اسلامی
معماری دوره سلجوقیان
معماری دوره مغول
معماری دوره تیموریان
معماری صفویه
ایرادات معماری این دوره
معماری افشاریه و زندیه
زندیه:
دوره قاجار ،باروک ایرانی
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 46 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
مقدمه
تقسیمات دوران باستان، تاریخ زندگی بشر به سه دوران باستان ، میانی و جدید تقسیم شده بود. امروزه باستان شناسان ، زندگی بشر را از آغاز به دو دوران تقسیم کرده اند: 1) پیش از تاریخ ؛ 2) تاریخی .
1) دوران پیش از تاریخ ، بیش از نود و نُه درصد از تاریخ زندگانی انسان را شامل می شود و به همین دلیل ، خود به چهار عصر تقسیم شده است : الف . پارینه سنگی ، از آغاز پیدایش بشر بر روی زمین (ح 000 ، 500 ، 3 سال قبل ) تا شانزده هزار سال قبل (رجوع کنید به نمودار تطبیقی دوران باستان )؛ ب . میانسنگی ، از فاصلة زمانی شانزده تا دوازده هزار سال قبل ، در خاورمیانه و خاورنزدیک ، که از ویژگیهای مهم این عصر، پیشرفت در ساختن ابزارهای سنگی بود (رجوع کنید به نمودار تطبیقی دوران باستان )؛ ج . نوسنگی ، که در ابتدا کاربرد «سنگ صیقلی »، ایجاد سفالینه ها و تنوع در ساختن ابزار سنگی ، از مشخصه های بارز این دوره محسوب می شد. ولی بعدها رویدادهای اقتصادی ـ اجتماعی بنیادی ، این عوامل را تحت الشعاع قرار داد. در این عصر، کشاورزی (کاشتن گندم و جو) و دامپروری (اهلی کردن حیواناتی چون بز و گوسفند در خاورمیانه ) به وجود آمد وانسانِ مصرف کننده برای اولین بار به تولید مواد غذایی پرداخت . اهمیّت این رویداد بدان حدّ بود که چایلد آن را انقلاب نوسنگی یا اولین دگرگونی بنیادی در تاریخ بشری نامید (ص 90)؛ د. مس ـ سنگی ، که در آن علاوه بر مصنوعات سنگیِ رایج ، نخستین بار از افزار مسی استفاده شد. این عصر از لحاظ زمانی بین دو عصر نوسنگی و مفرغ (برنز) قرار دارد ( > فرهنگ دورة پیش از تاریخ < ، ص 216. نیز رجوع کنید به نمودار تطبیقی دوران باستان ). اگر چه قدیمیترین نشانه های استفاده از مس به ابتدای عصر نوسنگی برمی گردد، در غار شانیدَر در کوههای زاگرس ، آویز کوچکِ مسی از هزارة دهم ق م به دست آمده است که برای ساختن آن از روش چکش کاری روی مسِ سرد، استفاده شده است ، در حالی که سابقة کاربرد این روش در بین النهرین و آسیای صغیر، به هزارة هشتم ق م می رسد. چکش کاری روی مس گرم سابقة کمتری دارد. بنا به شواهد موجود، در خاورمیانه و خاورنزدیک در هزارة ششم ق م ، برای این گونه چکش کاری ، دمای فلز را به هزار درجة صد بخشی (سانتیگراد) می رسانده اند. در تلّ ابلیس ایران نیز آثاری به دست آمده که نشانة استفاده از این روش در اواخر هزارة پنجم ق م است (همان ، ص 688).
فهرست مطالب و اسلایدها
آشنایی با دوره پارینه سنگی
ایران در زمان نو سنگی
ایران در زمان پارینه سنگی
آثار سنکی واقع در منطقه جم بوشهر
معماری شهر سوخته
معماری شهر سوخته
اشیاء چوبی شهر سوخته
جواهر سازی
مرمر شهر سوخته
فرهـنگهای شمال غربی ایران یانیک تپه گوی تپه و تپه های سولدوز
تپه های گودین و سه گابی
سرزمین انشان
تل باکون
تل گپ
تل ابلیس
تپه یحیی
شهداد
معبد باستانی در ازبکستان
یک معبد در شهر تاریخی یمن (اوام)
آثار دوره نوسنگی در ایران (منطقه جنوب غربی ایران )
آثار دوره نوسنگی در ایران
بخشی از متن:
ppt تناسبات در معماری
بخشی از متن:
ppt بررسی نقش و اهمیت اقلیم در معماری بناها
فهرست مطالب
مقدمه
انواع ساختمان
ترکیب گوناگون عوامل اقلیمی
حوزه های اقلیمی ایران
اقلیم سرد (کوهستان های غربی)
اقلیم گرم خشک(فلات مرکزی)
اقلیم گرم و مرطوب(سواحل جنوب)
اقلیم معتدل و مرطوب (سواحل جنوبی دریای خزر)
تقسیمات اقلیمی و تیپولوژی معماری
اقلیم و ساختمان
تابش آفتاب و تأثیرآن بر ساختمان و محیط اطراف
موقعیت خورشید
فضاهای اقلیمی در معماری ایرانی
حیاط نارنجستان
گودال باغچه
بام در معماری ایران
سرابستان
زمستان نشین
تابستان نشین
بهار خواب
اتاق کرسی
پایاب
آب سرا
شوادان
شبستان
شناشیل
کنده
اتاق بادگیر
تقسیمات اقلیمی در ایران
فرم کالبدی ساختمان
بافت مجموعه مسکونی
الگوی اشغال زمین
محافظت ساختمان در برابر تابش آفتاب در مواقع گرم
شکل کالبدی ساختمان:
دیوارهای خارجی
سایه بانها
پنجره ها
جلوگیری از تاثیر بادهای غبار آلود در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان
محوطه سازی
شکل کالبدی
هدایت آفتاب به فضاهای داخلی در زمستان
جهت استقرار ساختمان
سازماندهی پلان:
سایه بانها:
مناطق گرم و مرطوب
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم
انرژی خورشیدی جذب شده در دیوارها
انرژی خورشیدی نفوذ یافته از پنجره ها
سرعت جریان هوای داخلی
فشار بخار هوای داخلی
میزان تغییرات شرایط داخلی در رابطه با تاثیر شرایط اقلیمی
مناسبترین فرم ساختمان در اقلیمهای مختلف
1- تعیین فرم ساختمانهای بزرگ
مراجع
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 23 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
در هند دو آئین تاریخی وجود دارد ، بودا و هندو
بودا : توسط یک شاهزاده نپالی با افکار فلسفی خاص در 560 ق.م. پایه گذاری میشود . بودا معتقد است که برای پیشرفت بایستی پیش از آنکه مشکلات را در محیط بیرونی حل کنیم ، می بایست به حل مشکلات درون خود بپردازیم .
به همین خاطر به فضاهای خلوتی برای عبادت احتیاج داریم . این فضاهای خلوت در سالهای اولیه گسترش بودیسم که تعداد پیروان آن اندک است ، غارها میباشد ، مکانی که امکان خلوت بودائیان را فراهم میکند . اما در سالهای بعد غارها کفاف عبادت همه بودائیان را نمی دهد ، به همین خاطر احتیاج به تعداد بیشتری معبد است که این معابد را با استفاده از توده های حجیم سنگی بوجود می آورند . این توده های حجیم در واقع الگوهایی هستند از غارهای اولیه و یا به عبارتی ، در معابد بودایی تلاش شده که فضای خلوت و ساکت غار ، مجددا ً تکرار شود .
فهرست مطالب و اسلایدها
زبان هنــد
فرهنگ و معماری هند
هنر دره سند
آثار هنری در سند به پنچ دسته تقسیم می شود
اهمیت تمدن موهنجودارو
هند را به دوره های مختلف تقسیم می کنند
دوره دراویدها
دوران ودائی
بودا
هنرهای بودائی
استوپا سانچی
معابد بودایی بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند
غارهای آجانتا
نفوذ هنر هخامنشی در هند در دوران آشوکا
مقایسه ستونهای دوران آشوکا و ستونهای هخامنشی
معماری برهمنیزم
معماری اسلامی هند
بخشی از متن:
نوع فایل power point
قابل ویرایش 9 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
عمر هنر در ایران به قدمت تاریخ است و معماری از کهن ترین هنرها است. رونق و اعتلای معماری در ایران از دوران باستان گواه آن است که این سرزمین از کانون های نخستین شهرسازی و نیزسدسازی و مهندسی بوده است که نمونه آن بناهای مختلف و سدهای باستانی و دهکده های متعدد در جای جای خاک این کشور است. آثاری که جسته و گریخته از میان نوشته های باستان شناسی و شرق شناسان به دست می آید روشنگر آن است که هنر و معماری از ۵۰۰۰سال قبل در این مرز و بوم ریشه دوانده است.
شاید به جرات بتوان گفت برای اولین بار ایرانی ها بودند که آجر را درست کرده و از آن در معماری استفاده کردند که نمونه بسیار قدیمی آن در معبد چغازنبیل واقع در شوش است که شاید بتوان با آن قدمت معماری بشر سنجیده شود و همچنین نشانه استعمال نخستین آجرها را در تپه سیلک کاشان، مناره ها و سدهای باستانی و بازمانده ساختمان های کهن در مرو، خرابه قصر هاتره در سـاحل دجـله و ویرانه های معبد کنگاور،یادگارخسروپرویزدر قـصرشـیـرین و طاق بستان کـرمانشـاه مشاهده کرد.
فهرست مطالب و اسلایدها
مقدمه
معماری ایرانی
اولین بار ایرانی ها بودند که آجر را درست کرده
معماران و هنرپروران شهرساز ایرانی
سیر تکاملی هنر ایرانی
بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت با موضوع هویت در معماری،
در قالب ppt و در 96 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
چکیده
هویت در معماری
هویت و معماری بومی
معنای هویت در معماری
بناهای تاریخی ایران را براساس سبک معماری میتوان به صورت زیر دستهبندی کرد
معماری پیش از پارسی
معماری پارسی
معماری پارتی
شیوه خراسانی
ویژگی های سبک خراسانی
جامع اردستان
تاریخانه دامغان (دامغان- سده دوم)
شیوه رازی
شیوه آذری
مسجد جامع یزد
شیوه اصفهانی
هویت در معماری ایران
هویت معماری معاصر ایران از زبان بزرگان
نادر اردلان (معمار)
جهانشاه پاکزاد (شهرساز)
و ...
بخشی از متن:
ppt معماری هند تاریخ معماری جهان - 49 اسلاید
فهرست مطالب
تاریخ معماری جهان
معماری هند
نقشه هند
هند
موقعیت جغرافیایی :
نخستین آثار سکونت:
هند موهنجودارو (مانهاتن عصر برنز)
نکات مهم خانه سازی در موهنجودارو :
نکات مهم شهرسازی موهنجودارو :
هند هاراپا
بخشهای مختلف شهر :
هند عصر ودایی
هند عصر بودایی – کاخها
بخشهای مختلف کاخ :
هند عصر بودایی – استوپاها
استوپای سانچی :
هند عصر بودایی – معابد غاری
هند عصر هندو
هند عصر جینیسم
بخشی از متن:
موضوع:مدرسه
فایل:پاورپوینت-----صفحات:61
شرح کوتاه:مدرسه (آشنایی با معماری اسلامی)
عناوین:
- مفهوم مدرسه
- هنر و معماری اسلامی
- تاریخچه
- فرم ساختمان مدرسه دررابطه با اقلیم
- انتخاب جهت قرارگیری ساختمان مدرسه
- عملکردها
- تغییرات مهم دربرنامه ریزیها و سیاستهای مدرسه
- معماری مدارس قدیم
- نمونه مدرسه (مدرسه چهار باغ عباسی اصفهانی)
با پرداخت و دانلود این فایل استآرشیتکت را حمایت خواهید کرد.
بخشی از متن:
توضیحی کوتاه در مورد پروژه:
________________________________________________________________________________
پروژه به صورت کامل در قالب فرمت ppt و قابل ویرایش با قیمتی ناچیز در اختیارشما دانشجویان عزیز معماری قرار گرفته است.
قبل از خرید و دانلود لطفا فهرست مطالب را مطالعه نمایید.
________________________________________________________________________________
فهرستی از مطالب این پروژه شامل :
______________________________________________________________________________
مشخصات این پروژه :
عنوان: پروژه ppt با موضوع فرهنگ در معماری
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) و (آماده ارائه )
تعداد صفحات: 29 صفحه ppt
شماره پروژه: AP258
حجم فایل: 3 مگابایت
________________________________________________________________________________
توجه:
بعد از خرید علاوه بر لینک دانلود یک نسخه از فایل به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
این پروژه توسط تیم ideallhome برای شما دانشجویان معماری تهیه شده.
________________________________________________________________________________
چند تصویر از پروژه:
بخشی از متن:
تعداد اسلاید: 26
نوع فایل: Power Point
فرمت فایل: pptx
*** قابل ویـرایش
نمونه اسلاید ها
برای دیدن تصویر در سایز بزرگتر
روی تصویر کلیک راست نموده و گزینه view image را بزنید
بخشی از متن:
دانلود پاورپوینت با موضوع نقش و تأثیر گنبد در معماری اسلامی،
در قالب ppt و در 43 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
گنبد
چند نمونه گنبد
گنبد ترکین
گنبد رک
گنبد اورچین
گنبد سروک
گنبد کمبیزه
گنبدهای آجری
نقش گنبد در معماری
تعریف هندسی گنبد
چپیره
آهیانه
انواع پوسته های آهیانه
معماری گنبد
تاثیر معماری گنبد سلطانیه در گنبد سانتاماریادلفیوره
مسجد جامع اصفهان
مسجد جامع اردستان
مسجد جامع کاشان
گنبدهای بناهای مربوط به سبک های معماری اسلامی
سبکهای معماری اسلامی
سبک خراسانی
ویژگی های سبک خراسانی
بناهای سبک خراسانی
سبک رازی
ویژگی های سبک رازی
بناهای سبک رازی
سبک آذری
شیوه اول سبک آذری مربوط به دوره ایلخانی به مرکزیت تبریز با ویژگی های زیر
شیوه دوم سبک آذری مربوط به دوره تیموری به مرکزیت سمرقند با ویژگی های زیر
از بناهای سبک آذری
سبک اصفهانی
ویژگی های سبک اصفهانی (تزئینی ترین سبک معماری ایرانی)
بناهای سبک اصفهانی
گنبد و روند تکامل آن
روند تکامل گنبد
بررسی تاریخی انواع گنبدها
منابع
بخشی از متن:
.
دانلود ppt با موضوع معماری روم
در قالب ppt ودر67اسلاید، قابل ویرایش
فهرست:
- معمای آتروسکی
- معماری روم باستان
- معماری روم در دوره باستانی پسین
آتروسکها: -در حدود 1200 سال ق.م به ایتالیا آمدند و سکنه آن ناحیه را به کوهستان راندند
-مذهب اتروسک ها مبهم است و دارای خدای بزرگی به نام (ولتومنوس)بودند
-اتروسک ها در فرهنگ روم بسیار تاثیر گذاشتند
-بنای اولیه اتروسک ها اتاقک مدور تدفین است
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ppt بررسی مناره ها برای پروژه درس آشنایی با معماری اسلامی،در حجم 33 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن:
هنگامی ما به فن معماری اسلام پی خواهیم برد که در ساختمانها و آثار اسلامی بررسی و تحقیق کرده باشیم. یکی از عناصر اصلی این فن که در اسلام جلوهگر شده و زیبائی خاصی به خود گرفته ، ساختمان گلدستهها میباشد.
با ظهور اسلام مساجد گوی رنگ و سنگ را از سایر رقبا ربوده در فن و هنر بی همتا گشتند.در ابتدا مساجد فاقد مناره بوده موء ذنان در مکانی که دو عامل مرکزیت و ارتفاع را توئما داشته اذان می گفتند .
گلدسته یا مؤذنه عبارتست از محلی که مؤذن در آنجا اذان میگوید و مردم را به نماز دعوت میکند . مؤذنه دارای نامهای دیگری نیز هست از قبیل: مناره ، منار و صومعه ، عساس و گلدسته. بطورکلی ، مؤذن از همان آغاز اسلام جایگاه مخصوصی داشته ، همچنانکه بلال در زمان پیغمبر اکرم (ص) بر بلندترین بامهای منازل یا بر روی استوانهای میرفت و اذان میگفت.
در اوائل اسلام بود که مؤذن برروی باره شهر میرفت و اذان می گفت وبیشتر این رسم در شهر دمشق معمول بود.
خلاصه فکر اینکه مؤذن در محل مرتفعی اذان بگوید مسلمین را بر این داشت تا برای مؤذن جایگاه مخصوصی که بلندتر از مسجد و متصل یا نزدیک به آن باشد بسازند تا همیشه در آنجا اذان گفته شود. و چون دولت اسلام توسعه یافت و مسلمین با کشورهای متمدن آنروز تماس پیدا کردند ، ضرورت ایجاب کرد تا در هر شهر مسجدی و جهت هر مسجدی مؤذنهای بسازند و در ایران نحوه ساختمان مساجد عربی بصورت و شکل بناهای مذهبی ایرانیان درآمد. از همان ابتدای اسلام در ایران غربی مساجد و مؤذنههائی ساخته شد به سبک ساختمان محلی و شبیه به چهارطاقها و برجهای ساسانی و بطوریکه از تاریخ بر میآید خلفای عباسی تعداد زیادی از این قبیل مساجد در شهرهای مهم غربی بنا کردهاند .
فهرست مطالب :
خلاصه
پیدایش مناره در اسلام
مناره و کارکردهای آن در تاریخ اسلام
نظریه اول - موقعِیت برج ها یا منارهای اولیه
نظریه دوم- ریشه یابی لغت: مناره-صومعه- موذنه
ساختمان مناره
معرفی چند نمونه مناره
لیست مناره های ایرانی
نتیجه گیری
منابع
این فایل با فرمت ppt در 33 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ppt اصل وحدت در اندیشه اسلامی و تجلی آن در معماری ایرانی،در حجم 45 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
معنی وحدت:
۱. یگانگی
۲. توحید، یکتایی
۳. اتحاد، اتفاق، همبستگی
وحدت وجود:
از نگاه عرفا عبارت است از اینکه یک وجود به هم پیوسته و یک پارچه و نامتناهی واقعیت را فرا گرفته، و همان وجود خدای متعالی است و هر چه غیر اوست همه تجلیات و شئون اویند.
دیدگاههای عرفانی وحدت:
ذات خداوند که وجود صرف است با تعیّن و شکل پذیری و خروج از حالت اطلاق، به صورت مخلوقات در آمده است؛
در نتیجه موجودات نیستند مگر همان ذات باری تعالی، و ظهور او بدین صورتهاست و تفاوت بین خالق و مخلوق نیست مگر به اطلاق و تقیید (محدود و نامحدود) یعنی ذات خدا عین وجود و نا محدود است؛
ابن عربی که از سران صوفیه و قائلین به وحدت وجود است، در فص هارونی از کتاب فصوص الحکم گوید: «عارف کامل کسی است که هر معبودی را ـ در هر صورتی ـ جلوهحق ببیند که حق در آن صورت خاص، عبادت میشود.
و...
فهرست مطالب:
اصل وحدت
دیدگاههای عرفانی وحدت
وحدت وجود
وحدت مفهومی:
وحدت عددی:
وحدت حقیقی اطلاقی
وحدت شخصیه وجود
وحدت وجود از نظر عرفای غربی
وحدت در کثرت
وحدت در کثرت
وحدت در طبیعت
تاثیر هماهنگی در ایجاد وحدت
وحدت در تزیینات
وحدت در آثار هنری
وحدت در نگارگری
وحدت و معماری
فضای خالی یا منفی (تهی) در معماری اسلامی
فضای باز: وحدت هندسی در محوطه سازی
وحدت آثاری هنری اسلامی
نتیجه گیری
این فایل با فرمت ppt در 45 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل ppt تناسبات بصری(9 اسلاید)
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ppt مطالعات دانشکده معماری،در حجم 65 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
عملکرد هر فضا در نهایت تابعی از انسان است. استفاده هایی است که > به عنوان یگانه موجودی که روح فضا را درک میکند،از فضا دارد.حال این فضا می خواهد یک بیمارستان باشد،یا یک مرکز تفریحی یا یک ارامگاه یا ...انچه که مهم است شناخت نیاز های انسان در ان فضایی ست که میخواهیم طراحی کنیم برای تعیین درست تر این نیازها باید عواملی مانند فرهنگ ، اقلیم ، اقتصاد ، جامعه شناسی و... را مورد دقت و بررسی قرار دهیم برای بررسی عملکرد فضا ها در دانشکده معماری در سایت شهر یزد،ابتدا نیازمند یک دسته بندی کلی هستیم که با کمک این دسته بندی و جزء جزء کردن فضا ها ،راحت تر بتوانیم کار بررسی را انجام دهیم.لازم به ذکر است که این تقسیم بندی شناور بوده و به هیچ عنوان قطعیت ندارد.
قبل از هر چیز به صورت اجمالی به بررسی کلی عملکرد یک فضای اموزشی می پردازیم. هدف از طراحی فضای اموزشی،حل کردن روابط فضایی مورد نیاز جهت فر ایند اموزش است. به این معنا که فضا هایی که امر اموزش در هر رشته ای نیازمند ان فضا ها و امکانات است، به چه صورت و با چه نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند هدف نهایی را به بهترین صورتی حاصل کنند.در این صفحات سعی بر ان شده که بر اساس تقسیم بندی انجام شده، عملکرد جزئی هر بخش و هر فضا را به تفکیک بر اساس نور و فرم و روابط و مصالح و... بررسی و ذکر نماییم.
فهرست مطالب:
ضوابط و معیارهای طراحی دانشکده معماری
عملکردها
کلاس ها
نورمصنوعی
مصالح کلاس درس
عکس و اسلاید(آموزش تصویری)
اتاق کنفرانس
آتلیه های طراحی معماری
اتاق مسئولین
آتلیه ها
کارگاه ها
سالن ها
ترکیب ساختمان با عناصر محیطی
نموارهای ارتباط فضایی
هارمونی با محیط
معماری پاسخگو
مدرن و ارگانیک
نورگیری
پلان
دید
نمودار ارتباطات
پلان طبقات(ریزفضاها)
نمودار وزنی
برنامه فیزیکی(فضاها)
این فایل با فرمت ppt در 65 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل ppt دیاگرام ارتباط فضاها در هتل(13 اسلاید)
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ppt بررسی و آشنایی با فرهنگ در معماری،در حجم 32 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن:
برای درک رابطه ی فرهنگ و معماری، ابتدا به رابطه ی فضا و فرهنگ اشاره می کنیم. فضا نیز همچون فرهنگ دارای ساختی اجتماعی است که در جریان شکل دهی به تصور مردم از خودشان ساخته می شود. فضا در تقویت و تحول فرهنگی نقش اساسی دارد، زیرا الگوهای رفتاری مورد انتظار در داخل فضای خاص، ارزش های فرهنگی خاصی را منعکس می سازد . این تعریف، دلالت بر ساخت فضایی ذهنی دارد . تأثیر پذیری از فضای ذهنی، در محدوده ی فضای عینی و کالبدی، قابل درک می شود . معماری، عمل سازماندهی فضای ذهنی و عینی، به صورت در هم پیوسته است. طرح رابطه ی فرهنگ و معماری به ویژه در حوزه ی روان شناسی ، نیاز توجه به رابطه ی انسان بامحیط مصنوع خویش را روشن می سازد . با این نگرش، فرهنگ، عامل یا مسیر ارتباط انسان با محیط مصنوع است و بر دو دسته از عوامل محیطی دلالت دارد:
الف- رفتارها، اندیشه ها و احساسات استاندارد شده
ب- محصولاتی که نتیجه یا وسیله ی تداوم رفتارها و تفکرات افراد در یک جامعه ی مفروض باشد.
همچنین فرهنگ از دو راه بر شکل گیری فضای معماری مؤثر است:
از طریق ایجاد قوانین وآداب رفتاری منجر به بروز ساماندهی عملکردی و سلسله مراتب فضایی می شود.
از طریق ایجاد خاطره ها ، باورها و نشانه ها در قالب کالبدی سمبلها ، کهن الگوها و استعارها که باعث خلق معنا در فضای معماری می شود.
فهرست مطالب :
تعریف فرهنگ
فرهنگ، فضا و معماری
معماری معاصر ایران و مسأله ی نقد فرهنگی
پیش از انقلاب اسلامی
دوره ی قاجار
دوره ی پهلوی اول
دوره ی پهلوی دوم
پس از انقلاب اسلامی
مصالح
معماری سنتی، معماری بدوی، معماری بومی، معماری نمادین
ساختار هندسه
استعداد مکان
ایده های فرم گرا از معماری گذشته
ساختمان آزناب
فرهنگستان های ایران
معماری پست مدرن
جمع بندی
این فایل با فرمت ppt در 32 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
فایل ppt محیط در معماری(مبانی نظری معماری)،
در حجم 28 اسلاید ،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
به یـقـیـن روابـط بین انـسان و محیط دو طرفه است زیرا انسان در دامـان او پـرورش می یابد و بنابر تقدیر الهی، تغییر آن در یدِ انسان است.
در عالم ماده، انسان تنها موجودیست که اراده دارد بنابراین تنها اوست که قادر است روابط خود را بر هم زند یا تغییر دهد. بعضی روابط قابل قطع شدن نیست بلکه تنها کیفیت (مثبت یا منفی) آن تغییر می کند و محیط از جمله ی آنها است. بنابراین با مثبت یا منفی شدن آن، می توان رابطه بین خود انسان ها را نیز بررسی کرد. مقاله حاضر می کوشد تأثیر عوامل محیطی را بر انسان (ها) بیابد تا در نتیجه آن روابط بین انسان ها را بهبود بخشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
نگاهی به تأثیر و تأثر معماری و محیط
طراحی محیط در معماری ایرانی
رنگ
نور
فضاهای خصوصی و عمومی
اتاق خواب
آشپزخانه
پذیرائی
وسایل و دکور
این فایل با فرمت ppt در 28 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل ppt آشفتگی بصری در نماهای شهری(14 اسلاید)
بخشی از متن:
توضیحی کوتاه در مورد پروژه:
________________________________________________________________________________
پروژه به صورت کامل در قالب فرمت ppt و قابل ویرایش با قیمتی ناچیز در اختیارشما دانشجویان عزیز معماری قرار گرفته است.
قبل از خرید و دانلود لطفا فهرست مطالب را مطالعه نمایید.
________________________________________________________________________________
فهرستی از مطالب این پروژه شامل :
______________________________________________________________________________
مشخصات این پروژه :
عنوان: پروژه ppt معماری جهان با موضوع معماری یونان باستان
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) و (آماده ارائه )
تعداد صفحات: 40 صفحه ppt
شماره پروژه: AP255
حجم فایل: 5 مگابایت
________________________________________________________________________________
توجه:
بعد از خرید علاوه بر لینک دانلود یک نسخه از فایل به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
این پروژه توسط تیم ideallhome برای شما دانشجویان معماری تهیه شده.
________________________________________________________________________________
چند تصویر از پروژه:
بخشی از متن:
تحقیق ذیل با 69 اسلاید ابتدا به توضیحات اولیه راجع به پنل و انواع آن می پردازد سپس به بررسی مزایا و معایب آن می پردازد و روش نصب آن را مرحله به مرحله به همراه عکس و دیتایل اجرایی توضیح داده و سپس به نحوه اجرای مراحل نصب تاسیسات برقی و مکانیکی و نحوه شات کریت و انواع آن می باشد.
این پروژه یکی از کاملترین پروژه های تهیه شده توسط فروشگاه می باشد.
بخشی از متن:
تحقیق ذیل دارای 16 اسلاید میباشد که در آن به بررسی رفتار انسان در رابطه با دمای محیط می باشد و با بررسی این راه های تبادل به بررسی میزان دما و نحوه ایجاد فضای آسایش می پردازد کتب مرجع مطالب موجود در این تحقیق در پایان دکر شده است.
بخشی از متن:
قابلیت ویرایش : دارد
تعداد صفحات اسلاید : 72
برای دیدن عکس در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید
برای خرید برید پایین!
راهنمای خرید
بخشی از متن:
قابلیت ویرایش : دارد
برای دیدن عکس در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید
برای خرید برید پایین!
راهنمای خرید
بخشی از متن:
تحقیق فوق با 21 اسلاید به بررسی موضوعات ترکیبات شیشه ، فرآیند تولید ، اهداف سه گانه ،انواع شیشه و کاربرد آن ، شیشه های خود تمییز شونده و انواع تکنولوژی های هوشمند می پردازد
بخشی از متن:
توضیحی کوتاه در مورد پروژه:
________________________________________________________________________________
پروژه به صورت کامل در قالب فرمت ppt و قابل ویرایش با قیمتی ناچیز در اختیارشما دانشجویان عزیز معماری قرار گرفته است.
قبل از خرید و دانلود لطفا فهرست مطالب را مطالعه نمایید.
________________________________________________________________________________
فهرستی از مطالب این پروژه شامل :
______________________________________________________________________________
مشخصات این پروژه :
عنوان: پروژه ppt معماری اسلامی با موضوع گرمابه (حمام)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) و (آماده ارائه )
تعداد صفحات: 41 صفحه ppt
شماره پروژه: AP253
حجم فایل: 4 مگابایت
________________________________________________________________________________
توجه:
بعد از خرید علاوه بر لینک دانلود یک نسخه از فایل به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
این پروژه توسط تیم ideallhome برای شما دانشجویان معماری تهیه شده.
________________________________________________________________________________
چند تصویر از پروژه:
بخشی از متن:
.
دانلود ppt با موضوع مطالعات معماری بیمارستان
در قالب ppt ودر64اسلاید، قابل ویرایش
برشی از متن تحقیق:
نمونه اتاق بستری :
1- تختخواب بستری. ابعاد تخت: (cm200×90)
2- میز قابل انتقال روی تخت (ابعاد cm40×75)
3- مبل راحتی برای ملاقات کنندگان
4- قفسه کنار تخت با کشو قفل دار، فلزی به ابعاد cm45، ارتفاع cm88
5- دستشویی بیمارستان
6- گنجه لباس (می تواند از نوع چوب یا فلز باشد.)
7- یخچال
8- پنجره اتاق بطرف راهروی بخش بستری
9- در ورودی دو لنگه، عرض لنگه بزرگ خالص cm100 و لنگه کوچک cm50
اتاق پزشک :
جایگاه پزشک
در این جایگاه، باید اتاقی به مساحت حدوداm 20 در نظر گرفته شود که در آن، معاینه ی بیماران انجام می گیرد. علاوه بر یک میز باید قفسه بندی کافی و یک تخت معاینه هم در آن وجود داشته باشد که پزشک بتواند در زمان های کشیک روی آن استراحت نماید.
جراحی سرپایی
بخشی از تعداد مراجعات به بیمارستان شامل افرادیست که نیاز جدی به تخت یا به عبارت دیگر نیاز به خدمات درمانی خاص و پیشرفته نیستند از این رو در بخش اورژانس واحدی به عنوان جراحی سرپایی در نظر می گیریم تا به اشخاصی با صدمات و ناراحتی های قابل کنترل رسیدگی شوند
بخشی از متن:
تحقیق ذیل دارای 41 اسلاید حاوی مطالبی از جمله تاریخچه سنگ ، انواع آن ، مشخصات کلی انتخاب سنگ ، تقسیم بندی ، ویژگی سنگ های مصنوعی ، نمای سنگی و عملیات ساختمانی با سنگ می باشد کع از دیدگاه معماری مورد بررسی قرار گرفته است
بخشی از متن:
زمانی که از معماری در اقلیمهای مختلف صحبت می شود گویی قصد داریم تا به حل مسایل معماری بپردازیم .
امروزه معماری با چه مشکلاتی مواجه می باشد که می خواهیم آن را در ارتباط با محیط واقلیم حل نماییم . در وضعیت فعلی وجه مسلط بر معماری سبک معماری بین المللی مدرن میباشد . نگاهی به معماری معاصر کشورمان نشان می دهد که به تیغ فرهنگ استعماری غرب گرفتار اشتباه مضاعف بوده ایم ساختمانهایی ساخته ایم با اتلاف انرژی .
در یزد همان ساختمانی را ساخته ایم که مشابه آنرا معماران در تبریز و زنجان و ساری ودیگران در پاریس و لندن و رم ساخته اند بدون در نظر گرفتن اقلیمها و فرهنگهای مختلف .
در کتاب آسایش بوسیله معماری همساز با اقلیم به نقل از سیم و ندرسن آمده است که
انرژی ارزان و وفور همه جایی مصالح صنعتی مدرن به طراحان اجازه داده است که ویژهگیهای مکان . کیفیت انحصاری آب و هوا و عادت مردم را ندیده بگیرند . نظم و زیبایی هندسه ناب این نمونه ها برای مدت مدیدی چنان ما را مجذوب کرده بود که هزینه سرد و گرم کردن فضاهای داخل این ساختمانها و عدم همخوانی فضاهای مورد بحث با رفتار روزمره انسان را فراموش کردیم .
نمی بایستی اجازه می دادیم که اندیشه های ناسازگار با طبع کشورهای شرق به پشتبانه انرژی فسیلی مفت به چنگ آمده از همین کشورها به سادگی جامه عمل بپوشد ..... واقعیت این است که نه تنها منابع ما برای تبلور اینگونه نظریه های نا معقول مصرف شده است بلکه ما خود به تولید ساختمانهای انرژی ضایع کن پرداختیم .
یکی از مهمترین اصول معماری پایدار آن است که در طراحی اینگونه معماری چگونگی اقلیم در نظر گرفته شود بعبارت دیگر معماری پایدار طراحی معمارانه آگاه از محیط را توصیف مینماید .
بدون در نظر گرفتن اثرات درجه حرارت میزان تابش خورشید شدت باد میزان باران و غیره . ساختمان با اتلاف انرژی روبرو خواهد بود . رعایت شرایط اقلیمی در معماری بدنبال خود صرفه جویی در انرژی را در پی خواهد داشت در این مقاله موضوع معماری در اقلیمهای مختلف از جنبه های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت لیکن موضوع پایداری مرکز توجه قرار خواهد داشت . معماری پایدار و یا بعبارتی دیگر همان معماری همسان با اقلیم مصرف منابع را حداقل نموده و ادامه استفاده از منابع طبیعی را امکان پذیر می سازد .
فهرست مطالب :
مقدمه
مفاهیم اقلیم و محیط زیست
تعریف پایدارى
مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور
معمارى پایدار (معمارى همسان با محیط)
نمونه هایى از معمارى پایدار در ایران
اصول اساسی معماری پایدار
نتیجه
منابع
این فایل با فرمت ppt در20اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
ppt فضا و مکان در معماری ،در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن:
جایگاه وموقعیت مکان درمعماری وپیدا کردن این ارتباط بین مکان ومعماری مختلف دغدغه های اصلی پژوهشگران بوده است.
فضا یک مقوله بسیارعام است.فضاتمام جهان هستی راپرمی کند.مارادرتمام طول زندگی احاطه کرده است.فضا به محیط زیست اطراف مااحساس راحتی وامنیت می دهد.هرکاری که انسان انجام می دهد دارای یک جنبه فضایی نیز است یابه عبارتی هرعملی که انجام می شود احتیاج به فضادارد.
فهرست مطالب :
مکان
فضا
دیدگاه فیلسوفان یونانی
تعرف فضا از نظر افلاطون
تعریف فضا ازنظر ارسطو
فضا در دوران مختلف
این فایل با فرمت ppt در17 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است و جهت پروژه های دروس مرتبط با این موضوع در رشته معماری مناسب می باشد.
بخشی از متن:
این مقاله 14 صفحه ای در قالب word همراه با پس زمینه صفحات و حاشیه صفحات بوده و قابل ویرایش میباشد و به معرفی کامل این رشته و دروس آن و بازار کار آن در ایران پرداخته است.
نتیجه چندین سال درس خواندن انتخاب رشته ای است برای ادامه تحصیل که آینده شغلیمان را تضمین کنیم پس خیلی مهم است که قبل از انتخاب رشته هر رشته را به طور کامل بشناسیم و ببینیم آیا مناسب ما است یا خیرچون انتخاب رشته مسیری در زندگی ما به وجود می آورد پس سعی کنیم که به بهترین صورت این مسیر انتخاب شود و این امر ممکن نیست مگر با شناخت کامل هر رشته در دانشگاه.
یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه ای رشته نقشه کشی معماری است که در زیر به شرح کامل این رشته از قبیل (تواناییهای لازم فرد برای موفق شدن در این رشته و بازار شغلی این رشته )پرداخته ایم.
قسمت هایی از مقاله :
مقدمه :
معرفی رشته نقشه کشی معماری :
نقشه کشی معماری یعنی رویاپردازی. یعنی اینکه تو بتوانی رویاهای بزرگ را در ذهنت به شکل نقشه تصور کنی و روی کاغذ پیاده کنی.کار طراحان ، انجام طراحی های لازم برای یک نما و یا ساختمان و نقشه کشی های لازم اونه. کارگران از این طرح ها و نقشه ها برای ساخت بنای اصلی استفاده می کنند. طرحی که اونها میزنند شامل اجزای مخصوصیه که باید اندازه گذاری ها، مصالح مختلف و دستورالعمل های خاص را مشخص کنه . طراحان با استفاده از ریاضیات و مهارت های مهندسی خودشون این اعداد و ارقام رو وارد طرح میکنند. اگه شما قصد دارید که ایده هایی که توی ذهنتون هست رو به تصویر بکشید، تمام روز کاریتون رو پشت کامپیوتر و میز طراحی بگذرونید، اندازه گیری های دقیق کنید، به انجام کار تیمی و کار با جزئیات زیاد مشغول بشید، این کار برای شما کار مناسبیه.
نکته مهم در خصوص رشته نقشه کشی معماری:
مطابق با برنامه اعلام شده از سمت وازرت آموزش و پرورش(بخشنامه ای ابلاغی در سال ۹۵)، قراره که این رشته تا ۴ سال آینده از لیست رشته های هنرستان حذف بشه و توی رشته های دیگه ادغام بشه. برای همینه که دیگه اجازه تاسیس این رشته را توی هنرستان های جدید نمی دن و هنرستان هایی که قبلاٌ این رشته را داشتن، باید تا ۴ سال آینده اون را با رشته دیگه ای جایگزین کنن.
و ادامه مقاله
بخشی از متن:
ppt معماری سبز
............................
این ppt زیبا را دریافت کنید و مطالبی به آن اضافه یا کم کنید و استایل یا رنگ و افکت های دلخواه خود را روی آنها اعمال کنید و نام خود را وارد کنید و با خیالی آسوده پروژه خود را تحویل دهید و بهترین نمرات را کسب نمایید.
............................
............................
برای خرید این محصول به پایین مراجعه کنید.
............................
دسته بندی : انسان طبیعت معماری
............................
شامل :
موضوع : ppt معماری سبز
تعداد صفحات (پاور) : 116
حجم فایل اصلی : 4.16 mb
...........................
عکسی از فایل موجود
عکس را در سیستم خود ذخیره کنید تا با کیفیت اصلی مشاهده نمایید.
بخشی از متن:
تحقیق ذیل دارای 42 اسلاید مربوط به سقف های پیش تنیده میباشد که در آن به مفهوم پیش تنیدگی و انواع سیستم آن و مراحل اجرای آن به توضیح و تفسیر در آمده همراه با عکس از تمام مراحل انجام پروژه و همچنین مزایای معماری ، سازه ای و اقتصادی مورد بررسی و تفسیر قرار گرفته
بخشی از متن:
پاور ذیل دارای دارای 47 اسلاید حاوی مطالبی من جمله انواع رنگ ، نوع آن ، بررسی آن در محیط های متفاوت ، ویژگی ها و ... میباشد
بخشی از متن:
تحقیق فوق با موضوعات معرفی سقف و مزایا و همچنین دارای 17 اسلاید پر از مطلب می باشد
بخشی از متن:
تحقیق فوق دارای ۴۲ اسلاید می باشد که به موضوعات سیستم و کاربرد ها ، نحوه اجرا ، دیوار های پوششی با سازه ، سقف های کاذب و انواع تایل ، قطعات ، تنوع و مشخصات می پردازد
بخشی از متن:
این تحقیق دارای 21 اسلاید می باشد که به بررسی سه نوع از انواع دیوار(سفالی ، گچی ، آجری ) می پردازد که به صورت جداگانه در هر کدام به کاربردها و نحوه اجرا و دیگر مسایل را بررسی می کند
بخشی از متن:
تحقیق فوق دارای 11 اسلاید می باشد که تماما به صورت میدانی و شهودی تهیه گردیده شده و نحوه اجرای سقف های متال دک یا عرشه فولادی می پردازد به همراه عکس برداری دقیق از انجام مرحله به مرحله پروژه
بخشی از متن:
فهرست
مقدمه. 2
قسمت بندی و تعین محدوده 23
انواع بیمارستانها 23
بیمارستانهای دانشگاهی. 24
مفهوم طرح ریزی. 24
اشکال ساختمانی درمانگاه بیماران سرپایی. 25
استریلسازی مرکزی. 32
بخش مراقبتهای ویژه 32
بخشهای مراقبت.. 33
دپارتمانهای مراقبت.. 34
معرفی اورژانس... 34
ایستگاه کنترل. 35
اتاق پزشک کشیک.. 36
اتاق های درمان. 36
اتاق غیر پاکیزه 36
نتایج. 37
نتیجه گیری. 37
انواع بیمارستانها 38
شرایط ساختمان، تجهیزاتى و پرسنلى. 38
معیار احداث بیمارستان. 39
مراحل طرح ساختمانی بیمارستان. 39
مفهوم طرح ریزی. 39
دفع فاضلاب.. 39
نیروی برق. 40
هزینه طرح ساختمانی. 40
مجموع هزینه های یک پروژه بیمارستانی: 40
برنامه ریزی منظم. 41
برنامه معتبر برای معماری ساختمان. 41
فعالیت های مدیریتی یک بیمارستان. 42
شرح وظایف واختیارات: 42
نتیجه گیری. 42
منابع. 43
مقدمه
بیمارستان به عنوان محل درمان بیماران ، همواره با شاخص اطاق های عمل مقایسه و دارای معنی و مفهوم خواهد بود. از اولین بیمارستان هایی که داریوش کبیر به واسطه احداث آنها درسرزمین های باستانی تحت نفوذ ایران عزیز ،درکتیبه های مصری لقب ،نیکو کار بزرگ ، را از آن خود کرد ، تا بیمارستان افتخار آمیزجندی شاپوردر زمان ساسانیان ، وهمچنین از بیمارستان ها ی مشهورقرون سوم وچهارمایرانیان تا ..... به امروز ،تعریف بیمارستان بعنوان محل درمان بیماران ،ثابت بودهلیکن درباره اطاق های عمل همواره تغییراتی را در تعاریف ،ظرفیت ،جانمایی ،اختصا صات ، معماری داخلی ،ارتباطات با سایر بخش ها ،اندازه ها ،پارت بندی های عملکردی،تجهیزات ومنصوبات پزشکی و غیر پزشکی ثابت و پرتابل ، .... شاهد بوده و هستیم . ازهمه مهمتر چگونگی طراحی فضا ی نهایی اطاق های عمل، بدون آنکه چیزی فدای چیز دیگرشده و قابلیت اجرایی ونگهداری این مجموعه را درطول بهره برداری ، حفظ نماید ، اصلیترین هدف بیمارستان سازان بوده است .
اگر به تمامی پیچیده گی های ذکر شده دربالا،اهمیت منظور نمودن امکان توسعه در ابعاد مختلفی که بعضی از آنها هنوز در آن مقطع،کشف ویا اختراع هم نشده است ، را بیافزاییم ، سختی وجامع نگری الزامی کار بیشترروشن خواهد شد
درحال حاضر منابع مطالعاتی طراحان بیمارستانی در کشورمان،منحصر به چند کتابی است که اساتید بزرگواروپیشکسوتی همچون استاد دکترصدقیانی،استاد دکتر آصف زاده ، و ... آنها رامنطبق با شرایط بومی ایران تالیف نمودهوهمچنین تعداد زیادتری ترجمه های کتب خارجی که دیگر زحمتکشان این عرصه ،آنهارا بهجامعه علمی کشورتحویل داده اند .اما در بخش خاص اطاقهای عمل ،بدلیل اهمیت و پیچیدهگی های طراحی واجرای فنی آن ،بغیر از آثار جزوه ای دوران طلایی شرکت خانه سازیایران ،متاسفانه کارمطالعاتی که حاصل بررسی های متخصصین رشته های مختلف جراحی ( بهعنوان بهره برداران نهایی ) ومهندسین ساختمان وتاسیسات (بعنوان سازندگان این فضایخاص تخصصی وپیچیده ) بوده باشد ، کمتر وجود دارد . این مهم باعث گردیده گرانترین ،مهمترین ، واصلی ترین بخش بیمارستان ، دراکثر پروژه ها ،شاهد تغییرات الزامی بودهوتقریبا کمتر بیمارستانی یافت شود که در آن در طول سال شاهد کار اکیپ های بناییوتاسیساتی نباشیم
قصد ما به عنوان سا یت تخصصی صنعت بیمارستان سازی در ایران،ارائه مطالب تخصصی وتیمی از این منظر ،بوده وانشاءا... با پیشنهادات و انتقاد هایسازنده تمامی اساتید و دست اندر کاران بیمارستانی خطا های احتمالی را کاهش ومطالبارائه شده را استغناء دهیم
از آنجائیکه بحث « چگونگی احداث و ساخت » و نیز « تعمیرونگهداری » وهمچنین موضوع « توسعه وبازسازی » اطاقهای عمل ، خود جوانب وملاحظات خاصخود را دارد ، توجه همگان را به این نکته جلب مینمائیم که این مقاله صرفا ، موضوعاتو شا خص های بحث طراحی را ارائه مینماید .همچنین بدلیل حجم مطا لب وسرفصل ها ، بهصورت سلسله وار ، این مطالب روی سایت رفته وشما انشا ء ا... به مرور سرفصل ها را دردنباله صفحه قبلی ، مشاهده خواهید فرمود
محل جانمائی اطاق های عمل دربیمارستان
محل قرار گرفتن اطاق های عمل در بیمارستانها از مهمترینشاخص های اثر گذار بر بهره وری ونیز رعایت اصولی سیکل درمان بیماران وهمچنین مقولههای دیگری ازجمله کنترل عفونت های بیمارستانی و مهندسی ارزش درمنابع تاسیساتی و ... میباشد
از طرفی محل قرارگرفتن اطاق های عمل در طرح هربیمارستانی نیاز به مطالعات خاص همان بیمارستان نیز دارد به گونه ایکه با تعاریف واهداف احداث بیمارستان مذکور نیز همخوانی لازم را داشته باشد
حال باتوجه به موارد بالا به شرح فاکتورهای مهم طراحی برای جانمایی اطاقهای عمل میپردازیم
۱ - اطاق های عملرا تا حدود دو دهه قبل به بالاترین طبقات ساختمان اصلی بیمارستان منتقل می نمودند وبرای این کار نیز دلا یلی به این شرح داشتند : دور بودن از مسیر رفت و امد عمومی ؛دور بودن از جریان هوای الوده بین بخش ها ؛ نزدیکتر بودن به دستگاه های تهویه رویپشت بام که منجر به تهویه اسانتر وخطر خرابی کمتر و هزینه انتقال انرژی ارزانترخواهد بود ؛ امکان بهتر توسعه وتغییرات در تجهیزات ولوازم مورد نیاز اطاقهای عمل دردراز مدت بد
بخشی از متن:
عنوان: تاثیر فرهنگ و جامعه در معماری بومی
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 38
این پروژه در مورد تأثیر فرهنگ و جامعه در معماری بومی می باشد که نقش و تأثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی را در طراحی و معماری بومی مناطق مختلف ایران مورد بررسی قرار خواهد داد. این تحقیق به دانشجویان رشته های معماری و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.
مقدمه
فرهنگ هر جامعه بر تمام ارکان آن تاثیر می گذارد وقتی طراح از اشکال و اجزایی استفاده می کند که مورد توجه اکثر مردم آن جامعه است در حقیقت او از فرهنگ آن مردم در طراحی خود استفاده کرده است ، تاریخ نیز عامل دیگر است که در بررسی یک طرح مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد زیرا که بسیاری از ساختارهای جامعه از تاریخ آن نشات گرفته است همچنین عامل دیگر نوع استفاده از یک محیط که به علت تنوع استفاده کنندگان طراح باید در طراحی خود مورد توجه قرار دهند .
فرهنگ هر جامعه نشات گرفته از زیر ساخت های فکری مردم آن جامعه می باشد و این زیر ساخت ها ی فکری در ساخت هر آنچه در آ ن جامعه نیاز است تاثیر می گذارد در طراحی یک محیط فرهنگ نقش اصلی را بازی می کند . نگاه یک تازه وارد دقیق به اطراف خود ، به او در شناخت فرهنگ اصلی آن مردم کمک شایانی میکند نمای ساختمان ها ، شکل چشم انداز و ….. نشان آن است که مردم آن جامعه به چه می اندیشند .
فهرست مطالب
مقدمه
فرهنگ
رابطه فرهنگ و معماری
تاریخ
نحوه و نوع استفاده از محیط
سر چشمه فرهنگ
معماری به عنوان بستری برای فرهنگ
خانه سازی
خانه های زمانه
شهرسازی
منابع