پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس
پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

پادشاه سئو| دانلود پاورپوینت, مقاله, تحقیق, جزوه,قالب و افزونه وردپرس

دانلود پاورپوینت , مقاله, تحقیق, مبانی وپیشینه تحقیق, جزوه, طرح درس دروس دبستان, خلاصه کتاب , نمونه سوالات کارشناسی و ارشد ,قالب و افزونه وردپرس

سیدا دانلود مقاله در مورد ماشینهای دوار در کارخانجات بزرگ 109 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-ماشینهای-دوار-در-کارخانجات-بزرگ-109-ص
دانلود مقاله در مورد ماشینهای دوار در کارخانجات بزرگ 109 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 109
حجم فایل: 150 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 109 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فصل اول‏ ‏:
‏مقدمه
‏ بسیاری از تجهیزات‏ ‏حساس وکلیدی‏ ‏در کارخانجات‏ ‏و به خصوص صنایع بزرگ‏ ‏را ماشینهای دوار‏ ‏تشکیل می‏‌‏ دهند‏ ‏و نابالانسی‏ ‏جرمی قسمتهای‏ ‏متحرک‏ ‏این‏ ‏تجهیزات یکی‏ ‏از‏ ‏مشکلات تکراری‏ ‏و‏ ‏مهم آنها است . بسیاری‏ ‏از‏ ‏روتورها‏ ‏در‏ ‏معرض تغییر‏ ‏دائمی شرایط‏ ‏بالانس قرار‏ ‏دارند . این تغییرات‏ ‏معمولاً به دلیل‏ ‏سایش در اثر برخورد‏ ‏مواد ساینده‏ ‏،‏ ‏چسبیدن برخی‏ ‏مواد مانند‏ ‏گرد و‏ ‏غبار ، رسوب‏ ‏مواد‏ ‏، تغییرات‏ ‏حرارتی‏ ‏در‏ ‏ماشین ، تغییرات‏ ‏پروسه کاری‏ ‏و‏ ‏غیره رخ می‏‌‏ دهند .‏ ‏بروز مسایل‏ ‏فوق باعث‏ ‏بالا رفتن ارتعاشات‏ ‏ماشین شده‏ ‏و در نتیجه موجب کاهش‏ ‏عمر قطعات و خرابی‏ ‏المانهای ماشین می‏‌‏گردد.
‏ ‏افزایش ارتعاشات‏ ‏می‏‌‏تواند به حدی برسد‏ ‏که‏ ‏کارکرد ماشین‏ ‏را‏ ‏غیر ممکن‏ ‏نموده و‏ ‏توقف ماشین‏ ‏را‏ ‏اجتناب ناپذیر‏ ‏نماید . در‏ ‏چنین شرایطی‏ ‏یک راه حل قدیمی‏ ‏یعنی بالانس در محل نصب چاره ساز‏ ‏می‏‌‏باشد .‏ ‏در این روش‏ ‏توسط دستگاه‏‌‏ های آنالیز ارتعاشات‏ ‏از ماشین اندازه‏‌‏گیری ارتعاشی‏ ‏به عمل می آید‏ ‏و‏ ‏دامنه و فاز‏ ‏ارتعاشات اندازه‏‌‏گیری می شود .‏ ‏سپس براساس‏ ‏دستورالعمل‏ ‏مشخصی‏ ‏با چندین‏ ‏مرحله راه‏‌‏اندازی‏ ‏و توقف‏ ‏تجهیز‏ ‏و اتصال وزنه‏‌‏ های بالانس کننده‏ ‏آزمایشی‏ ‏و‏ ‏تکرار‏ ‏اندازه‏‌‏گیری‏‌‏ها نهایتاً‏ ‏روتور به شرایط‏ ‏بالانس‏ ‏جرمی‏ ‏رسیده و‏ ‏عملیات‏ ‏بالانس‏ ‏به پایان می‏‌‏رسد و تجهیز مجدداً‏ ‏راه‏‌‏اندازی می‏‌‏گردد . این‏ ‏پروسه‏ ‏در‏ ‏شرایط مختلف‏ ‏معمولاً‏ ‏بین‏ ‏چند ساعت‏ ‏تا‏ ‏چند روز‏ ‏به طول‏ ‏می‏‌‏انجامد .
‏3
‏چکیده
‏ ارتعاشات ماشین‏‌‏های‏ ‏دوار یکی‏ ‏از مسایل مهم مهندسی‏ ‏محسوب می‏‌‏گ ردد . نابالانسی‏ ‏روتور‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏عمومی‏‌‏ترین منبع‏ ‏ایجاد‏ ‏ارتعاشات ، رایج‏‌‏ترین‏ ‏مشکل سیستمهای‏ ‏دوار می‏‌‏باشد .‏ ‏افزایش دائمی نابالانسی در‏ ‏بسیاری از تجهیزات‏ ‏صنعتی مانند‏ ‏فنها ،‏‌‏ توربین‏‌‏ها‏ ‏، پمبها ،‏ ‏کمپرسورها‏ ‏و ... عموماً‏ ‏موجب‏ ‏توقف‏ ‏تولید گردیده‏ ‏و‏ ‏خسارات سنگینی‏ ‏به صنایع وارد می‏‌‏کند . امروزه‏ ‏بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏ماشینهای دوار‏ ‏به عنوان یکی از جدیدترین‏ ‏و بهترین راه ‏‌‏حلها‏ ‏مورد توجه مجامع‏ ‏علمی‏ ‏و صنعتی قرار‏ ‏دارد .‏ ‏در این پروژه‏ ‏بالانس اتوماتیک‏ ‏ماشینهای دوار مورد بررسی قرار گرفته است .
‏ابتدا روشهای مختلف بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏و کنترل‏ ‏ارتعاشات شناسایی‏ ‏و‏ ‏دسته‏‌‏بندی شده‏ ‏است‏ ‏.به طور کلی‏ ‏روشهای‏ ‏بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏به دو دسته فعال و‏ ‏غیر‏ ‏فعال تقسیم می‏‌‏گردد.‏ ‏در روشهای غیر فعال‏ ‏بالانس رینگ‏ ‏و‏ ‏گلوله مورد تجزیه و تحلیل‏ ‏قرار گرفته‏ ‏و‏ ‏معادلات دینامیکی‏ ‏حاکم بر این سیستم‏ ‏،‏ ‏شرط جواب دهی‏ ‏و نقاط تعادل‏ ‏آن‏ ‏بررسی شده است .
‏ سیستمهای بالانس‏ ‏فعال نیز به دو‏ ‏دسته تقسیم گردیده‏‌‏ اند‏ ‏. دسته‏ ‏اول سیسمتهای کنترل‏ ‏مستقیم‏ ‏ارتعاشات‏ ‏می‏‌‏باشند که‏ ‏قادرند از طریق‏ ‏عملگرهای‏ ‏مغناطیسی‏ ‏،‏ ‏نیروهای‏ ‏کنترلی‏ ‏مناسبی برای کنترل ارتعاشات روتور به آن‏ ‏اعمال کنند .‏ ‏دسته دوم‏ ‏ابزارهایی هستند که‏ ‏با جابجا‏ ‏کردن وزنه‏‌‏های‏ ‏تصحیح ،‏‌‏ ‏روتور را بصورت‏ ‏اتوماتیک‏ ‏و‏ ‏کنترل‏ ‏شده‏ ‏بالانس می‏‌‏نمایند‏ ‏.
‏ به طور کلی سیستمهای جابجا کننده‏‌‏ی‏ ‏وزنه به سه دسته‏‌‏ی‏ ‏هدهای‏ ‏دکارتی ،‏ ‏قطبی و جابجایی مایع‏ ‏تقسیم می‏‌‏شوند . در این‏ ‏پروژه در ضمن‏ ‏معرفی این سه دسته‏ ‏، معادلات حاکم ارائه شده‏ ‏ونمونه‏‌‏هایی‏ ‏از‏ ‏هر یک معرفی‏ ‏شده است .‏ ‏روشهای کنترل سیستم بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏به دو دسته‏ ‏،‏ ‏«‏ جابجایی بهینه ‏»‏ ‏و ‏«‏ جابجایی مشخص ‏»‏ ‏تقسیم شده و هر‏ ‏یک برای روتورهای‏ ‏جفکات‏ ‏و روتور صلب‏ ‏با در نظر گرفتن‏ ‏اثرات ژیروسکوپی‏ ‏و‏ ‏برای روتورهای‏ ‏انعطاف پذیر‏ ‏، شرح داده شده‏ ‏است .
‏بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏به روش مودال و ضرایب تأثیر نیز شرح داده‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏برای رفع معایب آنها یک الگوریتم‏ ‏بالانس‏ ‏اتوماتیک ترکیبی‏ ‏پیشنهاد شده است .‏ ‏در این روش‏ ‏ابتدا‏ ‏ماتریس ضرایب‏ ‏اثر‏ ‏از‏ ‏روی پارامترهای‏ ‏مودال محاسبه‏ ‏شده‏ ‏و این ماتریس برای شروع عملیات بالانس
‏3
‏ ‏به کار می‏‌‏رود . حین‏ ‏جابجایی‏ ‏جرم ماتریس‏ ‏ضرایب‏ ‏اثر‏ ‏جدید محاسبه‏ ‏و برای تکمیل‏ ‏و عملیات بالانس به کار می‏‌‏رود .
‏بحث دینامیک‏ ‏روتورها‏ ‏عنوان‏ ‏مباحث مقدماتی‏ ‏برای تکمیل‏ ‏بحث‏ ‏و فهم‏ ‏چگونگی عملکرد‏ ‏سیستمهای بالانس‏ ‏اتوماتیک ارائه‏ ‏گردیده است . شبیه سازی عددی روشهای بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏براساس‏ ‏معادلات به دست آمده‏ ‏در این قسمت‏ ‏انجام شده‏ ‏است .
‏توقف ماشین‏ ‏و‏ ‏در نتیجه توقف‏ ‏خط‏ ‏تولید در اثر‏ ‏نابالانسی‏ ‏معمولاً خسارات‏ ‏سنگینی‏ ‏به کارخانجات‏ ‏وارد می آورد .‏ ‏یک‏ ‏راه حل مناسب برای‏ ‏این مساله‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏سیستمهای بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏می‏‌‏باشد . سیستمهای بالانس‏ ‏کننده فعال که‏ ‏ایده اولیه آن‏ ‏از‏ ‏سالهای پیش‏ ‏ارائه گردیده ،‏ ‏سیستمهایی هستند‏ ‏که‏ ‏قادرند‏ ‏یک ماشین دوار‏ ‏را‏ ‏در هنگام بروز‏ ‏نابالانسی ،‏ ‏بصورت خودکار‏ ‏و بدون نیاز‏ ‏به متوقف کردن‏ ‏تجهیز بالانس‏ ‏نمایند . این کار توسط‏ ‏جابجا‏ ‏شدن‏ ‏وزنه‏‌‏هایی که‏ ‏بطور دائمی به روی‏ ‏روتور نصب‏ ‏شده‏‌‏ اند‏ ‏صورت می‏‌‏گیرد .‏ ‏مهمترین مزیت‏ ‏این‏ ‏سیستمها‏ ‏عدم نیاز‏ ‏به متوقف کردن‏ ‏تجهیز‏ ‏برای‏ ‏عملیات بالانس‏ ‏می‏‌‏باشد .
‏1-1 روشهای بالانس اتوماتیک
‏تا کنون روشهای‏ ‏مختلفی در سیستمهای‏ ‏بالانس کننده اتوماتیک‏ ‏به کار گرفته شده است .‏ ‏از جمله می‏‌‏توان سیستمهای بالانس‏ ‏کننده اتوماتیک‏ ‏انفعالی‏ . passive Automatic Balancer
‏ ،‏ ‏سیستمهای کنترل‏ ‏مستقیم ارتعاشات‏ ‏به صورت فعال‏ .Direct Active Vibration Control
‏ ‏و‏ ‏سیستمهای فعال‏ ‏جابجا کننده‏ ‏وزنه‏ . Active Mass Redistribution Balancers
‏ را نام برد . هر یک از این روشها‏ ‏کاربردهای خاص خود را داشته و این‏ ‏سیستمها‏ ‏هم اکنون‏ ‏در‏ ‏گستره وسیعی از المانهای‏ ‏دوار به‏ ‏کار می‏‌‏روند .
‏قدیمی‏‌‏ترین روش‏ ‏بالانس اتوماتیک‏ ‏استفاده از بالانس‏ ‏کننده‏‌‏های انفعالی است . محققین‏ ‏نشان داده‏‌‌‏اند‏ ‏که‏ ‏ارتعاشات ماشینهای‏ ‏دوار‏ ‏می‏‌‏تواند بوسیله‏ ‏یک‏ ‏سیستم بالانس‏ ‏غیر فعال‏ ‏کاهش‏ ‏یابد .‏ ‏سیستم غیر فعال ،‏ ‏بالانس کننده‏‌‏ای است‏ ‏که‏ ‏عملیات بالانس‏ ‏روتور را بدون نیاز‏ ‏به سیستم کنترل‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏محرک انجام‏ ‏می‏‌‏دهد .
‏4
‏برای کنترل‏ ‏فعال‏ ‏ارتعاشات در ماشنهای دوار دو تکنیک‏ ‏وجود دارد . تکنیک‏ ‏کنترل مستقیم‏ ‏ارتعاشات‏ ‏به صورت‏ ‏فعال (DAVC)‏ که در آن بطور‏ ‏مستقیم یک نیروی‏ ‏عمود بر روتور اعمال می‏‌‏گردد‏ ‏یکی از این تکنیکها‏ ‏می‏‌‏باشد . در تکنیک‏ ‏دوم‏ ‏توزیع جرم روتور‏ ‏توسط ابزارهای خاص‏ ‏و‏ ‏با جا بجا کردن‏ ‏وزنه‏‌‏های تصحیح تنظیم‏ ‏می‏‌‏گردد.
‏ در روش کنترل‏ ‏مستقیم‏ ‏ارتعاشات‏ ‏،‏ ‏نیروی‏ ‏اعمالی‏ ‏به روتور توسط‏ ‏ابزارهای‏ ‏ایجاد کننده‏ ‏نیرو‏ ‏نظیر‏ ‏بیرینگهای‏ ‏مغناطیسی تولید‏ ‏می‏‌‏گردد مزیت مهم‏ ‏تکنیکهای‏ DAVC‏ ‏این است که‏ ‏نیروی‏ ‏اعمال شده‏ ‏به روتور می‏‌‏تواند‏ ‏خیلی سریع تغییر‏ ‏نماید .‏ ‏این مزیت باعث می‏‌‏شود که‏ ‏بوسیله‏ ‏این سیستم بتوان ارتعاشات ناشی از نابالانسی ،‏ ‏ارتعاشات ازاد‏ ‏گذرا‏ ‏و‏ ‏سایر ارتعاشات‏ ‏موجود در ماشین‏‌‌‏های دوار‏ ‏را بطور کلی حذف‏ ‏نمود .‏ ‏محدودیت‏ ‏این‏ ‏سیستم ، حداکثر نیرویی است که‏ ‏عملگرهای تولید کننده‏ ‏نیرو‏ ‏می‏‌‏توانند اعمال نمایند .
‏در سرعتهای‏ ‏دورانی بالا ،‏ ‏نیروی نابالانسی‏ ‏سیستم می‏‌‏تواند‏ ‏به سطح فوق‏‌‏العاده‏‌‏ ‏بالایی برسد و بیشتر‏ ‏ابزارهای اعمال‏ ‏نیرو‏ ‏نمی‏‌‏توانند‏ ‏نیروی کافی‏ ‏را جهت خنثی کردن‏ ‏آن‏ ‏ایجاد نمایند .‏ ‏در این شرایط‏ ‏روشهای جابجا‏ ‏کننده‏ ‏وزنه‏ ‏مناسب خواهد‏ ‏بود‏.‏ ‏در این روش ابزار‏ ‏خاصی‏ ‏که‏ ‏دارای مرکز جرم‏ ‏قابل تغییر است ،‏ ‏بر روی روتور نصب‏ ‏می‏‌‏گردد .پس‏ ‏از آنکه ارتعاشات‏ ‏ماشین‏ ‏اندازه‏‌‏گیری‏ ‏و‏ ‏وجود نابالانسی‏ ‏تشخیص داده شد ،‏ ‏مرکز جرم‏ ‏این‏ ‏ابزار در جهت مخالف نابالانسی‏ ‏سیستم تغییر می‏‌‏نماید‏ ‏و به این ترتیب‏ ‏ارتعاشات‏ ‏ماشین دوار‏ ‏به واسطه حذف‏ ‏منبع‏ ‏ارتعاشات ،‏ ‏یعنی نابالانسی‏ ‏روتور ، از بین می‏‌‏رود .
‏برخلاف ابزارهای نیرویی ، ابزارهایی تغییر‏ ‏توزیع جرم‏ ‏قادرند نیروهای‏ ‏زیادی را‏ ‏ایجاد‏ ‏نمایند‏ ‏اما سرعت عمل آنها‏ ‏پایین است . همچنین‏ ‏این ابزارها‏ ‏قادر‏ ‏به از بین بردن ارتعاشات گذرا‏ ‏و‏ ‏ارتعاشات‏ ‏غیر هماهنگ‏ ‏ماشین که ناشی‏ ‏از‏ ‏عیوب دیگر هستند ، نمی‏‌‏باشند .
‏1-2- تاریخچه
‏در‏ ‏این پروژه‏ ‏علاوه بر سیستمهای بالانس‏ ‏اتوماتیک‏ ‏،‏ ‏بحث دینامیک‏ ‏روتورها‏ ‏و بالانس‏ ‏غیر‏ ‏اتوماتیک ،‏ ‏به عنوان پیش زمینه‏ ‏بالانس اتوماتیک‏ ‏مورد توجه‏ ‏قرار گرفته است ،‏

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید کاندوم دانشجویی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد