ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 52 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی
کنوانسیون cmr
مقدمه
سالانه چند صد میلیارد دلار کالا در جهان مبادله می شود تا نیازمندیهای گوناگون ساکنان نقاطمختلف جهان تامین شود. رشد چشمگیر حجم مبادلات تجاری در قرن اخیر، هر چند متاثر ازافزایش مازاد تولید در برخی کشورها و نیزگسترش فعالیتهای بازاریابی بین المللی است ، امادر عین حال نمی توان سهم عمده سیستم حمل ونقل جهان را در زمینه سازی برای افزایش حجم مبادلات تجاری نادیده گرفت . بخش حمل و نقل پدیده ای است پویا، فراگیرو پیچیده که رشته های مختلف آن ریشه های حیات اقتصادی بشر را تغذیه می کند و به آن روح و دوام می بخشد. لئون سه 1 اقتصاددان معروف اظهار می دارد "حمل و نقل شالوده تمام فعالیتهای انسانی است " . ارمغان این بخش برای نوع بشردستیابی به زندگی بهتر و شایسته تر در سایه امنیت ، رشد و بالندگی بیشتر در سایه روابطانسانی آسانتر و شرایط کار و تجارت باصرفه تراست . درجه ارتقا و اعتلای جوامع امروزی بامعیارهای ارقام توسعه بخش حمل و نقل و میزان بهره وری افراد جامعه از امکانات و تسهیلات این بخش سنجیده می شود و در صدر مقایسه ای اعتبارات جذب شده در این بخش از اقلام مشخصه تعالی فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی ملتها به شمار می آید.حمل و نقل کارامد و موفق زمینه ساز اقتصادسالم است . حمل و نقل از امور زیربنایی و یکی ازاجزای مهم چرخه تولید ـ مصرف است . هر چندفعالیتهای حمل و نقل (عملیات تغییر مکان کالاها) خود بخشی از فرایند تولید است درطبقه بندی بخشهای اقتصادی از بخشهای خدماتی محسوب می شود. بعضی محققان رشد بخش حمل و نقل را منوط به رشد تولید و برخی دیگررشد تولید را منوط به رشد بخش حمل و نقل می دانند. در هر حال با گسترش جوامع بشری وپیچیده شدن روابط اجتماعی و اقتصادی ، تعیین این که تولید مقدم است یا حمل و نقل کار مشکلی است .
سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در داخل و خارج کشور و کنوانسیونها و قوانین مربوطه